Pages

Thursday, July 3, 2008

Sakit

Sejak kebelakangan ini, aku selalu sakit dibahagian tulang paha dan pinggul. Juga di cabang tulang paha kanan. Sakit yang amat sangat sehingga menyukarkan pergerakan ku. Berbaring sakit, beralih ketika berbaring bertambah sakit sehinggakan suami ku terpaksa membantu. Hendak bangun pun sakit. Pada 23hb - 26hb Jun yang lalu aku tinggal sendirian. Suami ku mengahdiri kursus (BIG) di Morib. Tidak tertahan dengan rasa sakit yang dialami, aku telah keklinik dan mendapat cuti sakit selama 2 hari (25 & 26hb). Doc memberiku ubat sapu & panadol. Tiada ubat tahan sakit yang boleh diberikan kepada ku kecuali panadol. Ia untuk menjaga janin yang terdapat didalam rahim ini. Benarlah besarnya pengorbanan seorang ibu.

Pada hari aku keklinik untuk mendapatkan rawatan, sempat aku berbual dengan bayi ku: "Baby, ummi nak pergi klinik ni. Ummi sakit. Baby teman ummi ya. Lepastu, ummi nak scan baby sekali. Ummi nak tengok baby. Ummi nak tengok jantina baby. Baby duk diam-diam ek" Alhamdulillah... bila discan oleh doc. ternampak jantinanya. Bayi ku adalah seorang bayi lelaki. Terima Kasih ya Allah.

Sepeninggalan suamiku, aku sentiasa ditemani oleh bayiku. Setiap malam dia akan aktif bergerak. Aku merasa tindakbalasnya pada malam pertama aku sendirian. Dia bergerak sepanjang malam. Apabila aku mengusap perutku dan berbual dengannya, dia bertambah aktif. Seronoknya tak terkira. Sehingga kini aku menjadikan berbual dengannya sebagai rutin.

Semoga bayi ku adalah seorang mujahid.

No comments: