Pages

Monday, December 14, 2009

Saat menunggu; 35 minggu

Sekarang saya sedang mengandungkan adik Afnan Mujahid. Alhamdulillah rezeki Allah bagi. Hari ini genap usia kandungan 35 minggu. Rasa kebas kaki, sakit pinggang semua ada. Sakit kaki sehingga menyukarkan berjalan juga turut dialami sepertimana saya mengandungkan Afnan dahulu. Tetapi kali ini sakitnya lebih kerap. Sepanjang menghadapi minggu-minggu akhir ini, saya telah mendapatkan mc selama 4 hari. Sakitnya tuhan sahaja yang tahu. Betapa sukarnya saya untuk berbaring, mengiring kekiri & kekanan. Pernah selama beberapa malam saya tidak mampu untuk mengalihkan badan. Berbaring / tidur tegak tanpa beralih kemana. Hampir saya menangis menahan sakit. Sekarang, sekiranya saya ingin bangun dari berbaring pun kekadang perlukan bantuan dari suami.

Inilah dugaan dan cabaran yang perlu dihadapi untuk mendapatkan cahaya mata yang ke-2. Mengikut kata doktor, anak ke-2 ku ini juga adalah lelaki. Nampaknya seorang lagi mujahid yang bakal lahir. Apa pun alhamdulillah. Saya mengharapkan agar semuanya selamat dan semoga Allah permudahkan diri ku sepertimana dia permudahkan aku semasa melahirkan Afnan Mujahid. Ameeennnnn

No comments: