Pages

Wednesday, December 9, 2009

Afnan Mujahid 1 tahun 2 bulan 1 minggu 4 hari

Lama benar saya tidak menjengah blog ini. Afnan Mujahid pun sudah genap umurnya 1 tahun 2 bulan 1 minggu & 4 hari. Kini dia sudah pandai berjalan. Dia mampu berjalan jatuh pada 7 November 2009 yang lepas. Hati amat gembira apabila melihat dia mampu berjalan sendiri. Bersempena Afnan genap setahun, kami telah buatkan untuknya photo book yang memuatkan koleksi gambar-gambarnya semenjak dia dilahirkan sehingga sekarang.

Baru-baru ini dia demam, cirit-birit dan muntah-muntah. Kami membawanya ke klinik Shanaliza. Doc memberinya paracetamol (ubat sumbat) + ubat titis (minum) jenama bio life. Kemudian kami belikan dia susu Novolec rumusan untuk bayi cirit-birit. Alhamdulillah sekarang dia sudah aktif seperti biasa.

walaubagaimanapun, dari kecil sehingga sekarang dia mempunyai masalah untuk membuang air besar. Setiap kali dia mahu membuang air besar pasti dia menangis semahunya. Dan kerap kali dia sembelit. Pernah kami ajukan masalah ini kepada doktor. Tetapi menurutnya, Afnan mungkin mengalami masalah kekurangan air yang menyebabkan dia sembelit.

Afnan Mujahid permata ummi dan abah...

No comments: